Monday, May 12, 2008

Mati karan!!!!!

Nak di jadikan ceta pas balik keja kemarin, ujan lebat plak dlm jam 7 lebih..tetiba mati karan ..geramnyer.Dlm ati da teragak jam berapa la baru on balik karan ni..skali tengok barula kami perasan yg umah kami sebijik je yg tada karan..yg lain penuh bercahaya..ta blh jadi ni..nasib baik ada laki aku..siap la dia check switch box suma kot2 ada ter "trip".Tapi tade jg suma ok je..ta puas ati kami pn kol la SESB kaparat tu...kol2 plak ta pandai dpt enganged memanjang ..isk nyamuk bkn main lg berparty..nasib baik ujan jd ta la panas sgt.

Last2 aku kol Cik Eton CNN coz laki dia kan keja SESB..nak tau la apahal umah kami tade karan..laki nya ckp kot ada problem ngan switch box..tp mustahil jg..mami aku pn kol la abg aku yg duk rmh sewa kat belakang umah, rupanya drg pn tade karan ngan umah sebelah...so maknanya ada 3 umah tada karan..aku repot balik ngan Cik CNN, dia ckp nti check ngan lakinya..ta lama pastu SESB kol Hp aku tnya apa masalah, drg janji nak antar org check la ni..tunggu pnya tunggu ta datang2 jg..mata da nak lentok, akhirnya kami sekeluarga pn tdo je la..yela nak buat apa lg kan klu tada karan..adeh tuhan je la yg tahu nyamuk haram jadah buat kenduri kawin kot time tu..isk geram tul

Skali tu buka mata da pagi, karan masi tada lagi..aiya camana nak seterika baju keja ni..jd aku pikir la pakai baju yg tak yah seterika tp skirt tpksa la p umah sebelah gosok d sana.Laki aku pn jam 7 pagi da kol SESB tny mcmana uda ..yela da pagi tp tada pn org datang check,..skali mamat tu ckp kena tunggu giliran..masya allah giliran kami numbor 79 ..adeh..sampai esok lusa pn ta la idup lg ni..rupanya ada seratus lebih komplain..ah..ambik ko SESB..myusah kan rakyat tulla..minta duit cepat tp servis lambat, apa da..

Skrg da jam 2 ptg hari Selasa 13th May masi tada karan..barang2 kat fridge da abis cair..mcmana la nak idup ni ...adeh..isk ibu sgala jin da balik da...ok la aku nak merajinkan la dulu..kang ada aku kena timbak..

CIAO..!!

No comments: