Wednesday, May 14, 2008

Idup karan & meng"mc" kan diri

Nak d jadikan ceta ari Selasa tu bila aku balik umah je, karan ta idup lagi..ni da masuk sehari semalam da tada karan ni..abang aku tak puas ati d bwanya laki aku p SESB ta guna tu nak repot face to face..kot2 drg ta tau location umah kitaorang..tau la style umah kampung ni manada numbor rumah.Drg janji akan datang p check..time yg drg kat SESB, aku kat umah tetiba idup karan satu saat then mati lagi..aku ingat nak bersorak gembira tp ta jadi..tambah aku geram adala..ta lama pastu abang n laki aku balik la..kononnya SESB janji akan dtg check jap..n drg akun yg kat area kitaorg mmg ada problem..tunggu pny tunggu tada pn kelibat org SESB..tetiba jer dlm jam 7 lebih umah kitaorang da ada karan...rasanya cam menang loteri plak..gumbiranya tuhan je yg tau..yela dala smalamam berparty ngan nyamuk, mana tahan..

Kemarin Rabu aku mengexcape kan diriku, yela nak spent time ngan laki aku memandangkan dia akan balik jumaat..sedih tula..n plan nak bw prince Shane p klinik kesihatan nak check berat sgala..hmm aku risau gakla berat anak aku ta naik sangat cuma 500 gram in 2 months adeiii..aku da ta tau nak bg dia mkn apa..tp syukur jgla dia tada sakit apa2 n aktif budaknya..insya allah..
Nurse siap bg nasihat letak minyak masak sikit kat bubur dia..n bg dia mkn mknn bergoreng sikit yela takkan nak makan yg rebus jer kan..mana lg anak aku aktif smcm..aku akan mempraktikkn la nasihatnyer nti..da dr klinik kesihatan laki aku bw makan meatball soup kat penampang..makan pny makan tetiba boss kedai tu mengagak anak aku abis d dukungnya n d bwa main.Siap perkenalkn diri dia lg, sdh sekian lama kitaorang slalu mkn kat kedai dia baru la tau namanya..lucu tul tgk perangai dia kemarin cam ada sott sikit ..

Pastu balik umah, aku n the geng merelax kan diri kat bilik..dalam jam 4 lebi camtu tetiba ja angin kuat cam puting beliung kat luar umah..takut aku tgk cam nak tumbang je pokok2 kat luar tu..da la pokok mangga mak aku da senget ke tepi silap aribulan ada yg tumbang p atas keta..isk ..sampai bila la ujan ribut ni akan berlaku..

nti aku sambungla lagi..otak ta berfungsi da..

CIAO..

No comments: